Παγκοσμια μακροοικονομια και αγορές
Γιατί η Ελλάδα έχει μακράν μεγαλύτερο πρόβλημα από τις άλλες χώρες και τι κρύβουν οι πολιτικοί
1312 αναγνώστες
Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2009
18:15

 

Υπάρχουν χώρες με μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα αλλά έχουν ορισμένες σημαντικές διαφορές από το πρόβλημα της Ελλάδας.
Α)Χώρες όπως η Βρετανία , Ιαπωνία και ΗΠΑ έχουν δικά τους νομίσματα  όπου μπορούν να κόβουν πληθωριστικό χρήμα για να πληρώνουν όσα ομολόγα έχουν εκδόσει στο τοπικό τους νόμισμα. Όχι μόνο αυτό , αλλά με το πληθωριστικό χρήμα μπορούν να «λύσουν» και το ασφαλιστικό αφού μπορούν να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους εργαζόμενους/συνταξιούχους μέσω του νέου χρήματος. Θα μου πείτε η εκτύπωση του πληθωριστικού χρήματος είναι πανάκια? Σε περιόδους αποπληθωρισμού/πιστωτικής ασφυξίας και υπερχρέωσης ΝΑΙ… είναι το μεγαλύτερο όπλο των κυβερνήσεων. Για να μην μιλήσω για τα ελλείμματα του εμπορικού ισοζυγίου που γίνονται πλεονάσματα αφού τα τοπικά προϊόντα γίνονται φθηνότερα και τα «ξένα» ακριβά. Κατά την άποψη μου επίκειται εμπορικός πόλεμος με ανταγωνιστικές υποτιμήσεις νομισμάτων. (θα τσακώνονται ποιος θα υποτιμήσει περισσότερο το νόμισμα του). Στην Ελλάδα που έχουμε το Γερμανικό-αβάσταχτα βαρύ ευρώ η ανταγωνιστικότητα της χώρας και των προϊόντων/υπηρεσιών που παράγει συνεχώς υποχωρεί αφού δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε σε αποδοτικότητα & ποιότητα λαούς σαν τους Γερμανούς. Βεβαία η Ελλάδα δεν ήταν απαραίτητο να ανταγωνιστεί τους ευρωπαίους αφού έχει συμπληρωματική οικονομία αλλά αυτό θα σήμαινε σοβαρό κράτος όπου θα υποχρέωνε την κρατούσα γενιά να δουλεύει για το καλό της επόμενης. (τώρα η κρατούσα υπερχρεώνει τις επόμενες για να υπερκαταναλώσεις πάνω από τις δυνατότητες της)
 
Β) το ασφαλιστικό που είναι σοβαρότερο πρόβλημα και από το χρέος .... και  της Ελλάδας το πρόβλημα είναι μακρά το χειρότερο στην ΕΕ. Το αναλογιστικό χρέος της Ελλάδας είναι περίπου (κάθεστε?) 200..300% του ΑΕΠ (ελάχιστη/μεγίστη εκτίμηση των τελευταίων αναλογιστικών μελετών) Μαζί με το χρέος μας συν τις εγγυήσεις για δάνεια στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (κυρίως ΔΕΚΟ) πάμε το δημόσιο χρέος στο 400% του ΑΕΠ (125% χρέος , 25% περίπου εγγυήσεις , 250% περίπου αναλογιστικό χρέος για το συνταξιοδοτικό). Τα νούμερα είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ. Εάν οι διεθνείς οίκοι ήθελαν να μας ξεκάνουν , θα έκαναν τους σχετικούς ελέγχους και το επόμενο πρωί θα μας έβαζαν ΛΟΥΚΕΤΟ!!!
Τελευταίως μιλάω για Δρχ και πολλοί παθαίνουν αλλεργία. Λυπάμαι που θα το πω αλλά η βίαιη υποβάθμιση του βιοτικού μας επίπεδου και οι συνεχείς ανταγωνιστικές υποτιμήσεις του νομίσματος μας είναι ο μονός τρόπος να καλυφθούν οι ακάλυπτες επιταγές που υπέγραψαν οι πολιτικάντηδες μεταπολιτευτικά και να ξαναζωντανέψουμε την παραγωγή και τις εξαγωγές μας. Αλλιώς θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο μέχρι να έρθει κάποιος που δεν θα μιλά Ελληνικά και θα αρχίσει να κάνει πράξη το πονάει κεφάλι - κόβει κεφάλι που θα είναι πολύ χειρότερο αφού ποτέ οι λύσεις τύπου ΔΝΤ δεν βοήθησαν καμία οικονομία.

Οταν λοιπον ακουτε πολιτικαντηδες που μιλανε για κυνηγι μαγισών , φοροδιαφυγής και παραοικονομία ... να τον ρωτάτε ποσες προωρες συνταξεις εδωσαν και πως σκοπευουν να τους πληρωσουν αυτες τις συνταξεις τι επομενες δεκατετίες. ΑΑΑΑ....το κουιζ μας ειναι απλο. Εαν θεωρησουμε οτι οι υπαλληλοι που εργαζονται στον δημοσιο τομεα δεν παραγουν πλουτο αλλα ειναι "αναγκαιο" κακο συν τους συνταξιουχους που ειναι απομαχοι της ζωής μας βγαζουν ενα διολου ευκαταφρονητο νουμερο. Μηπως αυτοι ειναι διπλασιοι απο αυτους που παραγουν στην Ελλαδα για να κινηται η οικονομια και να μπορει να εχει εσοδα το κράτος? Και μην ακουω οτι την οικονομια την κινουν οι ΔΥ , συνταξιουχοι.....γιατι εαν ο ιδιωτικος τομεας κανει λιγες μερες απεργια στους φόρους δεν θα μπορουν να πληρωθουν ουτε σε ρούβλια!

Σχετικές μετοχές:
ΓΔ
Σχόλια

20/12 19:38  Βασίλης Μαρκάκης
Εξαιρετική ανάλυση. Πράγματι τα νούμερα αυτό δείχνουν. Επιτρέψτε μου όμως να σας υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα υπερτερεί !) έναντι των χωρών με τις οποίες την συγκρίνετε χάρη :
1. Στον ανεξάντλητο φυσικό της πλούτο (ήλιο και θάλασσα ) και κάλλος, σε αντίθεση με χώρες που στηρίζουν την ύπαρξή τους σε πρώτες ύλες όπως το πετρέλαιο που αργά ή γρήγορα …..
2. Στην γεωπολιτική της θέση. Είναι το σταυροδρόμι Βορρά και Νότου, Ανατολής και δύσης, με ότι αυτό συνεπάγεται….
3. Στον μακραίωνο πολιτισμό της …και ας μην το ξεχνάμε. Είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό μας αγαθό.
Αν κοιτάξουμε πίσω και πάνω από τα νούμερα, τότε θα διαπιστώσουμε ότι η κατάσταση δεν είναι (ακόμα ) τραγική.
Με εκτίμηση.
Β.Μ
20/12 20:03  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Διαφωνώ και πιστεύω ότι υπάρχει αντίφαση στο τέλος, όταν από τη μια γράφεται ότι οι λύσεις τύπου ΔΝΤ δεν είναι καλές για καμιά οικονομία (απ'ότι ξέρω όντως δεν είναι) κι από την άλλη μιλάμε για πετσόκομα Δ.Υ και συνταξιούχων. Η κυριότερη διαφωνία μου έχει να κάνει με την άποψη (που δεν γράφεται ευθέως αλλά προκύπτει από το "...Και μην ακουω οτι την οικονομια την κινουν οι ΔΥ , συνταξιουχοι...") ότι αν γίνει το πετσόκομα αυτό δεν θα επηρεαστεί ο ιδιωτικός τομέας. Άποψή μου είναι ότι θα γονατίσει και μαζί μ'αυτόν και η οικονομία ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΣΗΚΩΘΕΙ ΠΟΤΕ.
20/12 20:19  jgeorg
Βασιλη.
Οι καιροι ειναι απαιτικοι και πρέπει να αποδειξουμε οτι ειμαστε άξιοι να κατεχουμε το οικόπεδο γωνία!

Σολων
Οταν καποιος ειναι μπατιρης και μπαταχτζης... το τελευταιο που πρεπει να τον ενδιαφερει ειναι πως θα κινηθει η αγορα. Εδω μιλαμε για διαχειρηση ανωμαλης προσγειωσης. Πες οτι ο ΓΑΠ πρεπει να προσγειωσει αεροπλανο χωρις τροχους ... δεν μπορει να ελπιζει σε ομαλη προσγειωση ... απλα τι θα κανει για να εχει οσο το δυνατον λιγοτερα θυματα.
20/12 20:30  Σάρισα
Mπορουμε και εντος ευρω να λυσουμε τα προβληματα ας, οχι ομως με αυτου του μεγεθους πολιτικους που εχουμε συνηθισει.
20/12 22:17  Frixos
ασυνεννοησίας σκοτασμός, σύγχυση στην ίδια τη γλώσσα μας, οι ίδιες εκφράσεις, τα ίδια κείμενα, οι ίδιες λέξεις κατανοούνται με διαφορετικούς τρόπους, ώστε δεν μένει περιθώριο συνεννόησης.

Ελληνικό Λεξικό:

ΧΡΕΟΣ: Κάθε οφειλή χρηματικού ποσού ή άλλου περιουσιακού στοιχείου από άτομο, εταιρεία ή κράτος σε άλλο άτομο, εταιρεία ή κράτος.

Με βάση την παραπάνω ετυμολογία έχουμε , ως κράτος, δανειστεί χρήματα από τρίτους και πρέπει να τους τα επιστρέψουμε σύμφωνα με τους όρους δανεισμού.Αυτό το ομολογούμε όλοι. Δεν ομολογούμε όμως που μοιράστηκαν αυτά τα χρήματα, από ποιούς μοιράστηκαν, για ποιό λόγο μοιράστηκαν και με ποιούς όρους.

Εκεί να αναζητηθούν τα χρήματα και να υποχρεωθούν οι λήπτες να τα επιστρέψουν προς εξόφληση του χρέους. ΤΕΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. ΌΛα τα υπόλοιπα είναι τεχνάσματα.



20/12 22:28  epidoxos
Για μενα βεβαια εχει ενδιαφερον να δουμε ποιες ειναι οι γομωσεις και οι εσωτερικες διεργασιες αυτη τη στιγμη μεσα στην Ευρωζωνη...δε διαφωνω καθολου..οντως Γερμανια με Ολλανδια (και απο πισω Βελγιο Φιλανδια Λουξεμβουργο) εχουν βολευτει με το σκληρο ευρω και κανουν τη δουλεια τους..αντι ομως μοιρολατρικα να δεχομαστε αυτο το αξιωμα που θα μας καταστρεψει ολους ισως να ειχε ενδιαφερον να σκεφτουμε αντιστροφα...Ιταλια - Ισπανια και ενδεχομενως Γαλλια (ακολουθουμενες απο τις μικροτερες Πορτογαλια- Ελλαδα- Ιρλανδια-Κυπρο- Μαλτα) δεν εχουν οφελος απο το σκληρο ευρω...σαν ομαδα και παρα τη μικροτερη πολιτικη τους ισχυ σε σχεση με τις Βορειες χωρες ομως (αν ενταχθει σε αυτο το σχημα η Γαλλια δεν το συζηταμε) ειναι ενα ιδιαιτερα υπολογισιμο μπλοκ χωρων αν υιοθετησει κοινη γλωσσα που τα συμφεροντα τους ταυτιζονται κοντρα σε αυτα των Γερμανο-Ολλανδων..ακομη και οι Αυστριακοι αρχισαν να σφιγγονται ελεω τραπεζων...ισως να μην αργησουμε να δουμε επιτακτικα να τιθεται το ζητημα ενοψει και της Ισπανικης προεδριας που ακολουθει...κοντρα στη Μερκελ που την εχει καταβρει με το σκληρο της ευρω...
20/12 23:36  jgeorg
ΑΑΑ...και κατι ακομη , ισως δεν το ξερετε γιατι κανενας δεν το ξεστομιζει αλλα ειμαστε τεχνικα σε χρεοστασιο και δεν μπορουμε να δανειστουμε. Γι'αυτο και φιλικες-ελληνικες τραπεζες δανεισαν αυτα τα 2,1δις στο ελληνικο δημοσιο πριν λιγες ημέρες.

Το επομενο βημα ειναι τα "λαικα ομολογα" για να τσιμπησουν οι Ελληνες. Εαν δεν τσιμπησουν θα μας ΥΠΟΧΡΕΩΣΟΥΝ με καποιο τροπο να παρουμε ελληνικό χρέος. Αυτη θα ειναι και η τελευταια πράξη του δράμματος.
20/12 23:42  jgeorg
Οσον αφορα το "να τα παρουμε πισω απο αυτους τα εφαγαν". Εαν θεωρησουμε οτι 1% του ΑΕΠ (π.χ. 2,5δις ευρω) πάνε σε μιζες/υπερτιμολογιησεις ειναι παλι ψιλοι στα άχυρα! Εδω οι συνταξεις και οι μισθοι φτανουν αστρονομικα νουμερα καθε ετος έτσι ωστε οι κομπιναδοροι να μοιαζουν ψιλικατζηδες μπροστα στα τρομακτικα μεγεθη! Αυτο που δεν εχουμε αντιληφθει ειναι οτι απλα η οικονομια μας ειναι δομημενη λαθος και πρεπει σχεδον σε ολα τα επιπεδα να κανουμε ακριβως τα αντιθετα απο αυτα που καναμε μεχρι τωρα.

π.χ.
δραστικη μειωση δ.υ. αντι για την συνεχη αυξηση
κοψιμο ολα τα προνομια και ολοι να παιρνουν μονο τους μισθους , να δουλευουν κανονικα 11 μηνες επι 8ωρες ημερησιως. Εφαπαξ και δωρα να κοπουν μαχαιρι οπως σε ολο τον πολιτισμενο κόσμο. Και φυσικα το κρατος αντι να εμπλεκεται στο 80% του ΑΕΠ να υποχωρησει στο 20-40% οπωςσε ολο τον ανεπτυγμενο κοσμο. Βεβαια αυτα σε μια χωρα που το 80% που εργαζονται ειναι ειτε μισθωτοι απο τον προυπλογισμο είτε κρατικοδιατοι που ζουν απο κρατικο χρημα ή το δημοσιο τους κραταει σε γυαλα σαν συντεχνια για να μην εχουν ανταγωνισμο ... αυτα ειναι "διαστημικα"!
20/12 23:45  jgeorg
Λογω αυτης της καταστασης , ειμαστε η μοναδικη χώρα με "πλουσιους" κατοικους και κράτος μπατιρη/παταχτζη. Ο μονος αμεσος/βιαιος τροπος αναστροφης ωστε το κράτος να γίνει "πλουσιο" και οι πολιτες φτωχοι είναι να μας παρουν τις καταθεσεις σε ευρώ και να μας δώσουν δραχμές που θα τυπωνουν αβερτα-κουβερτα στον Χολαργο οπως έκανε ο αξεαστος Ανδρεας του '80!
21/12 08:14  jgeorg
Αυριο θα μιλήσουμε για τις αλλες μεσογειακές χώρες που εχουν νιστοιχα προβληματα μεν , μικροτερης εντασεως δε.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
12 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις