Παγκοσμια μακροοικονομια και αγορές
Καλημέρα
1615 αναγνώστες
Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2010
10:04

 

 

Αφού πρώτοι εδώ στο CAPITAL "μυριστήκαμε" το ενδεχόμενο επιστροφής στην ΔΡΑΧΜΗ πάμε να κάνουμε μερικές χρήσιμες επισημάνσεις.
 
 
α) Ο Σημίτης είχε ανταλλάξει την ΔΡΑΧΜΗ με αναλογία 340,75 προς 1 ευρώ. Κατά την άποψη μου η ισοτιμία έπρεπε να είναι γύρω στις 400δρχ/ευρώ για το τέλος του 2001. Από εκεί ξεκινάμε ΧΑΛΑΡΑ 10% διολίσθηση ετησίως και πάμε στις 800δρχ / ευρώ λόγω υποχώρησης της ανταγωνιστικότητας μας. Εάν συνυπολογίσετε ότι θα μας πάρει 2-3 χρόνια να "προσαρμοστούμε-προσγειωθούμε" τότε βάλτε 1000δρχ/ευρώ για να είσαστε μέσα
 
β) Ήδη πολλοί αξιωματούχοι-αναλυτές τις τελευταίες ημέρες μιλούν για το απευκταίο σενάριο της εξόδου από την ΟΝΕ (προσοχή όχι από την ΕΕ). Σε ποιον απαντούν? Αφού μόνο ορισμένοι "γραφικοί" όπως εγώ έχουν πει δημόσια ότι είναι πιθανό σενάριο.
 
Γιατί όμως είναι απαραίτητη μια επιστροφή στην δραχμή? Θα σταθώ μόνο στο ασφαλιστικό γιατί είναι πολύ μεγαλύτερος βραχνάς από το δημοσιονομικό και ας μην το λένε ξεκάθαρα.
 
Δεν είναι απαραίτητη! ..... θα μπορούσαμε να κάνουμε μείωση 50% στο κομμάτι των συνολικών απολαβών(με επιδόματα) των ΔΥ άνω των 20.000ευρώ ετησίως. (1,1εκ επισήμως κατά ΓΣΕΕ - 1,5εκ τους υπολογίζω εγώ).
π.χ. για ετήσιες απολαβές μισθωτού 20.000 καμία μείωση ενώ για  π.χ. 30.000ευρώ ετήσιες απολαβές το ποσό άνω του 20.000 ευρώ να μειωθεί κατά 50% και να γίνει 25.000 οι αιτήσεις απολαβές.
 
Επίσης ανάλογη μείωση 50% θα έπρεπε να γίνει στο κομμάτι των συντάξεων για πάνω από 10.000ευρώ.
π.χ. για ετήσιες απολαβές συνταξιούχου 10.000ευρώ καμία μείωση ενώ για π.χ. 16.000ευρώ ετήσιες απολαβές το ποσό άνω του 10.000 ευρώ να μειωθεί κατά 50% και να γίνει 13.000 οι αιτήσεις απολαβές.
 
Επίσης περά από την μισθολογική υποβάθμιση των μισών μισθωτών του δημοσίου και των συνταξιούχων θα πρέπει όσοι έχουν βγει στην σύνταξη πριν τα 65 να επιστρέψουν και να υπηρετήσουν στο δημόσιο ΔΩΡΕΑΝ για να μπορέσουν να στηρίξουν το σύστημα. Ένα σύστημα που βγάζει τις εξαιρέσεις στα 65 ετη και το 90% των εργαζομένων βγαίνει με ΠΡΟΩΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ενώ δεν πρέπει κανένας να βγαίνει πριν τα 65 και οι εργαζόμενοι στα δύσκολα επαγγέλματα θα πρέπει να κάνουν την τελευταία εργασιακή 5-10ετία στο δημόσιο. Με αυτά τα απλά μέτρα το συνταξιοδοτικό θα μπορούσε να επιβιώσει μακροπρόθεσμα και να κάνουμε μόνο διορθωτικές κινήσεις κάθε 5-10χρόνια προσαρμογής στα τότε δεδομένα.
 
Μα θα μου πείτε γίνονται αυτά στην Ελλάδα? Θα σας απαντήσω ευθαρσώς ΟΧΙ ... ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Γι αυτό και όλες αυτές οι υποχρεώσεις του κράτους θα πληρωθούν σε ρούβλια!! συγνώμη δραχμές εννοώ!
Σχετικές μετοχές:
ΓΔ
Σχόλια

16/01 10:35  ασηετος
καλημερα.
Στην περιπτωση που περικοπει ο μισθος των δημοσιων υπαλληλων οπως αναφερετε ισως δεν ειναι και τοσο αποδοτικο μετρο επειδη υπαρχει και η φορολογια εισοδηματος που για τους Δ.υπαλληλους παρακρατειται αμεσα.Δεν εχω κανει υπολογισμους αλλα νομιζω οτι οι διαφορες δεν θα ειναι οι αναμενομενες.Ισως μια διαφοροποιηση της κλιμακας θα ηταν αποτελεσματικοτερη.
16/01 10:51  jgeorg
Ασηετος... ολο το πακέτο του ΔΥ ειναι κρατικο χρημα. Μην μπερδευεσαι με την καραμελα της φορολογησης των ΔΥ. Θα πω το εξης παραδειγμα...

Το θεμα του μισθου ΔΥ ειναι οπως ο μπαμπας με τα παιδιά.

Εαν εγώ πω οτι δινω χαρτζιλικι στο παιδι μου 1000ευρώ/μηνα αλλα του κραταω για τα εξοδα του σπιτιου 500ευρώ(φορος)...θα μου κανει παραπονα το παιδι μου οτι του κρατάω πολλα?

Τέλος πάντων , οι δυνατοτητες της ΦΤΩΧΗΣ Ελλαδας δεν ειναι για μεγαλύτερους μισθους/συνταξεις. Οποιος θελει πλουτισμο ... να παραγει και να πουλαει στις Ευρωπαικές χώρες και να πλουτιζει... Ολοι οι άλλοι στην φτώχεια...οπως ειναι οι πραγματικες μας δυνατοτητες.
16/01 10:54  jgeorg
Μπορουμε να "εξαγουμε" τουρισμο , υπηρεσίες , ποιοτικα-τυποποιημενα αγροτικα προιοντα , διάφορα...

Κανονικα όποιος "εξαγει" πρεπει να μηδενιστει η φορολογια του και να τον διευκολυνουμε να πλουτιζει μπας και μεινει και καμια δεκαρα εδω μεσα να φαμε και οι υπολοιποι.
16/01 10:56  jgeorg
Το μοντελο αναπτυξης στην Ελλαδα θελει γκρέμισμα...όχι αλλαγη. Μια υποτιμημένη δραχμή ... θα είναι η λύση γιατι θα μας ωθήσει να παραξουμε και να εξαγουμε για να επιβιώσουμε.
16/01 11:13  ασηετος
Η Ελλαδα απο τα αρχαια χρονια δεν ειχε ποτε τα σκηπτρα της παραγωγης σε οτιδηποτε πλην ισως καποιων αγροτικων προιοντων,το δυνατο μας χαρτι ηταν το μεταπραττικο εμποριο μεσω της ναυτιλιας.Δεν θελω βεβαια να πω οτι παλια συνταγη = καλη συνταγη αλλα αυτος ο συναγωνισμος σε παραγωγες που ηδη σε αλλα κρατη εχουν προχωρησει και ελλειψει ερευνας και τεχνολογιας στη χωρα μας χρειαζεται πολλη προσοχη και ευστοχες επιλογες για να φερει αποτελεσματα.Ισως ενα οργανο απο φωτισμενα μυαλα στο τοπο μας θα επρεπε να χαραζει στρατηγικες μακροπνοες και οχι μεμονωμενες ¨"ντουφεκιες στον αερα".πρεπει να κατευθυνθουμε σε δραστηριοτητες που μπορουμε να εχουμε και ανταγωνιστικο πλεονεκτημα ισως.Απλα μια αποψη καταθετω και ευχαριστω για τη φιλοξενια στο χωρο σου.
16/01 11:23  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Χμμ, ενδιαφέρουσες προτάσεις και άμεσα υλοποιήσιμες.
Έχουμε και λέμε:
1ον. Πόσες μικρές (κι όχι μόνο) επιχειρήσεις υπολογίζεις ότι θα αντέξουν σε περαιτέρω μείωση κατά 80% του τζίρου τους σε τέτοια περίπτωση? Πόσοι άνθρωποι θα βρεθούν στο δρόμο όταν θα γίνει αυτό? Πως σκοπεύεις να αντιμετωπίσεις τους γείτονές σου (κοντινότερους και πιο μακρινούς) όταν μη έχοντας και τίποτα άλλο να χάσουν (αυτοί ή τα παιδιά τους που θα μείνουν οριστικά στην ανεργία) θα έρθουν και θα σπάσουν την πόρτα του σπιτιού σου και θα το λεηλατήσουν?
2ον. Με ποιο τρόπο εκτιμάς ότι θα μπορούσαν κάποια (έστω) γαιδούρια και κοπρίτες που βγήκαν νωρίς στη σύνταξη επικαλούμενοι ψευδώς λόγους υγείας, να "επιστρατευθούν" στο δημόσιο δωρεάν και τι υπολογίζεις ότι θα συνεισφέρουν με το ζόρι? Εδώ ακόμα και σήμερα, το ίδιο το δημόσιο εξαναγκάζει ανθρώπους 50 ως 55 ετών σε συνταξιοδότηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ (βλ. στρατιωτικούς & σώματα ασφαλείας) είτε λόγω 35ετίας είτε για λόγους προαγωγών νεωτέρων τους, κλπ κλπ.
Στ'αλήθεια πιστεύεις ότι πρέπει να περνάνε από το μυαλό όποιουδήποτε τέτοιες "λύσεις" ή μήπως ξύπνησες ορεξάτος και λες άσε να τσακωθούμε με κάποιους να περάσει η ώρα?
Και αν σοβαρολογείς, πες μας σε παρακαλώ ποια είναι η περιουσιακή σου κατάσταση, κάνε μας κάτι σαν πόθεν έσχες και τέλος πες μας τι φόρους πληρώνεις, για να δούμε αν δικαιούσαι, έστω και να διατυπώνεις προτάσεις...
16/01 12:11  zeuspower
σολων,αυτο λεει..επειδη δεν γινονται αυτα, θα παμε στη δραχμη...
16/01 12:22  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
ZEYS
Εγώ περιλαμβάνω και αυτή την περίπτωση. Σκέψου τι αντιστάσεις θα έχει ένα νόμισμα σαν τη δραχμή σε μια επόμενη επίθεση από τους μάγκες του εξωτερικού. Τότε είναι που θα γίνουμε Αργεντινή. Για να μη σου πω Αιτή...
16/01 12:37  jgeorg
ΣΟΛΩΝ... εδω θα ειμαστε ... και θα δουμε ποιος μιλαει λογικα και παραλογα. Εδω δεν λεμε τι θα γουσταραμε , εδώ συζηταμε ποσο πλουσια είναι πραγματικα η Ελλαδα και οι πολιτες της. Ως τωρα δεν εχω ακουσει κανεναν να λεει ότι καποιος Ελλην πολιτης δεν εχει δικαιωμα να ομιλει παρα μονο εσένα και τον Κουτσογιωργα. Εμενα μου αρκει οτι δεν ειμαι κρατικοδιαιτος και οι υπηρεσιες του κρατους απεναντι μου ειναι κλασμα μπροστα στους φορους που πληρωνω.

ΑΣΗΕΤΟΣ ... εχεις δικηο ... πρεπει να αναλογιστουμε που ειμαστε ανταγωνιστικοι. Να μειωσουμε τα εξοδα μας (πολυ) και να βοηθησουμε με ολες μας τις δυναμεις τους ανταγωνιστικους τομεις. Ανεξαρτητως νομισματος , εαν ειχαμε μυαλο και προγραμματιζαμε μακροπροθεσμα ...ακομη και με το ευρώ στο χέρι θα μπορουσαμε να γίνουμε Δανια του Νότου. Αλλα με μυαλο και δουλεια όπως αυτοι... αλλα οχι οπως εδώ ...και τεμπελια/κλεψια και σκανδιναβικο μοντελο δεν γινεται.
16/01 12:55  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Aν υπήρχε τρόπος να αποδειχθεί ότι τα εισοδήματά μου κατά 70% (ας πούμε) είναι μαύρα και δεν πληρώνουν φόρους, αλλά με τα διαφαινόμενα μέτρα για πάταξη της φοροδιαφυγής αλλά και γενικότερα ισόποσης περίπου μείωσης του χρέους από αύξηση εσόδων και μείωση δαπανών, απειλούσε να μειώσει δραματικά αυτό το 70% και κατά συνέπεια να αυξήσει τους φόρους που πληρώνω, εσύ τι λες, θα μπορούσα να διατυπώνω προτάσεις σαν αυτές του "άρθρου" σου?
(Είσαι έξυπνος άνθρωπος και δεν μου φαίνεται να χρειάζεται να τα κάνω τόσο λιανά)
16/01 12:59  jgeorg
αφου εισαι εξυπνος ανθρωπος και κανεις εξυπνες ερωτησεις , σου απαντω ευθεως.

Μακαρι να πιασουν την φοροδιαφυγη... ειμαι υπερ της νομιμοτητας αλλα δεν εχω και ψευδαισθήσεις. Το κυνηγι μαγισων ομως συνηθως ξερεις που καταληγει... οταν μαλιστα δεν ξερουμε ποσες ειναι οι μαγισες και ποση η λεια και πεταμε αυθαιρετα νουμερα στου ιθαγενεις μονο και μονο για να μας χειροκροτουν.
16/01 13:01  jgeorg
Το βασικο μας προβλημα ειναι οτι εχουμε μπερδεψει το ιδεατο ..την ουτοπια με το εφικτό σε αυτη την χώρα. Και οταν καποια στιγμη προσκρουσουμε πανω στην πραγματικοτητα που αγνοουμε το καρουμπαλο θα ειναι μεγάλο!
16/01 13:01  ασηετος
Συμφωνω απολυτα jgeorg νομιζω ομως οτι το πρωτο που χρειαζομαστε για ολα αυτα ειναι ενα συγχρονο αδιαβλητο και επιτελους σταθερο θεσμικο πλαισιο.Η κατασταση αβεβαιοτητας που αποπνεει το κρατος αλλαζοντας ,τροποποιωντας και ασκοπα εντελει μεταβαλλοντας τους νομους για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ φερνει στους Ελληνες ανασφαλεια αλλα και στους σκεπτομενους την απορια ,μα καλα τοσες κυβερνησεις μεχρι σημερα δεν καταφεραν να εχουν ενα αποτελεσματικο σχεδιο για την αντιμετωπιση της φοροδιαφυγης και της εισφοροδιαφυγης ?
ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ομως συμβαινει.
Δεν εχουμε δα και τετοιες κοινωνικες αλλαγες που το νομοθετικο εργο των εκπροσωπων μας στη βουλη να χρειαζεται τετοια εγρηγορση ,που μαλλον προχειροτητα δειχνει.Εχει ακουστει ομως σαν πολιτικος κομπασμος οτι εμεις στη βουλη φεραμε μεγαλυτερο αριθμο νομοσχεδιων απο εσας κανεις ομως δεν ρωτα ..αποτελεσματικοτερο φερατε?
16/01 13:07  jgeorg
Ιδεατο-ουτοπια θα ηταν να κανουμε τον βασικο μισθο και την κατωτερη συνταξη 1500ευρώ που λέει το ΚΚΕ. Εγω λέω και λιγα λέει... κανονικα συμφωνα με το κοστος ζωης πρέπει να 2.500ευρώ.

Το εφικτό όμως καμια φορά δεν συμπιπτει με το ιδεατό και οταν αγνοεις τις πραγματικές δυνατότητες τότε στην πρωη "στραβή" προσγειωνεσαι ανώμαλα.
16/01 13:38  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Μα στ' αλήθεια θεωρείς εφικτό να μειωθούν τόσο πολύ τα διαθέσιμα εισοδήματα χωρίς τις συνέπειες που ανέφερα?
Σκέφτεσαι π.χ το πιο απλό, να φθάσει αυτή η επικίνδυνα ανεύθυνη, στα λόγια και στο μυαλό αριστερά, σ' ένα πασοστό (ας πούμε) 30%?
16/01 14:13  geokalp
1000δρχ/ευρώ: με βάση πως έχουν διαμορφωθεί πληθωριστικά οι τιμές εγχωρίως, νομίζω ότι είναι προς το σωστό... πριν κάτι μήνες δε θυμάμαι που αλλά είχα πετύχει ότι μια αναλογία θα ήταν περί τις 1,500 δραχμές... το πιστεύω και αυτό
-βρήκα σχετικό λινκ: http://www.edugate.gr/ek-ty/15-11-08-09
είναι από 16-8-2008
ο τύπος που το έγραψε νομίζω σήμερα προεδρεύει στην ΕΤΕ

από την άλλη, μιας και οι ξένοι οίκοι λένε ότι θα μας υποβαθμίσουν κανα-δύο φορές μόλις γυρίσουμε στη νέα δραχμή, το εγχώριο εξωτερικό χρέος (δημόσιο-ιδιωτικό) των 400δις κατευθείαν θα γίνει 600-800, θα παραμείνει σε ευρώ (και ότι άλλο νόμισμα έχουμε δανειστεί) και εμείς θα έχουμε δραχμές στον άνεμο...
16/01 16:29  jgeorg
Σολων , φυσικα και δεν ειναι εφικτο να μειωθουν τόσο αποτομα τα εισοδηματα και γιατι δικαιως ο κόσμος θα επαναστατήσει. Ξερεις τι είναι να σου χαιδευουν τα αφτια επι δεκαετίες και ξαφνικα να σου πουν ότι η κοτα(υπερχρεωση επομενων γεννιών) που γενναγε τα χρυσα αυγα ψόφησε και πρεπει να ζησουμε ολοι με τα μισά εισοδήματα? Οι μισοι ελληνες θα παθουν εγκεφαλικο.

Πρεπει να παραδεχθουμε κάτι. Το 99% των ελληνων ακομη και ο αγράμματος βοσκος που ζει σε βουνοκορφές ξέρει μεσα του οτι ζούμε υπερβολή που δεν πάει άλλο. Το θεμα είναι οτι η νομεκλατουρα δεν δεχεται να μειωσει το παντεσπανι της ... και δικαιως ο κοσμος ζητάει περισσοτερα βλεποντας τους να τρωνε με χρυσα κρατικοδιαιτα κουτάλια.

Ας παρουμε τους αγρότες. Γιατι 1,1εκ ελληνες(βαση ΓΣΕΕ) να δουλευουν στο δημόσιο και χιλλιαδες μεγαλοι και μικροι επιχειρηματιες να παρασιτουν εις βαρος του προυπολογισμου ... και οι αγροτες που παραγουν πλουτο να μην ξερουν τι τους ξημερωνει? Κατα την αποψη μου εαν οι λοιποι κρατικοδιαιτοι τρωνε ετσι κρατικο χρημα και οι αγροτες θα έπρεπε να παίρνουν 20-30 χιλλιαρικα στο λογαριασμο τους ... ετσι! Οι αλλοι που ζουν με κρατικο χρημα συνεισφερουν στην χωρα περισσοτερα?
16/01 16:33  jgeorg
Η αριστερα που παίρνει 10% με το ζορι αθροιστικα στις εκλογες ειναι για εμενα ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ.

Κατα την αποψη μου σωστη αρσιτερα με ρεαλιστικες προτασεις θα επρεπε με τοσο "κακο ανταγωνισμο" καθε 2-3 χρόνια να διπλασιάζει τα ποσοστά της. Ακομη και εαν η χώρα κάνει παύση πληρωμων κατα την αποψη μου η αριστερα θα αυξησει λιγο τα ποσοστα της γιατι ο Ελληνας ξερει μεσα τους οτι θα μας κάνουν σαν την β.Κορεα που τρωνε ψωμι όταν οι "ιμπεριαλιστες" τους στελνουν σταρι για ανθρωπιστικη βοηθεια.
16/01 16:39  romanov
Εγώ νομίζω, αν μου επιτρέπετε, ότι όλα αυτά είναι υπερβολές. Δεν φταίμε μόνο εμείς για τα προβλήματα της Ελλάδος, αλλά οι πλούσιοι της Ευρώπης που εκμεταλεύτηκαν το ευρώ για να κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς πάλι δεν είχαμε άλλη επιλογή, γιατί αλλιώς θα απομονονόμαστε από την Ευρώπη. Σήμερα το παραδέχονται και οι ίδιοι. Δείτε αν θέλετε μία ανάλυση στο http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/1660.aspx
16/01 16:41  jgeorg
ΓΕΟΚΑΛΠ

Εαν οι δικοι μας θελουν υπάρχει φόρμουλα. Χρεοκοπουμε Παρασκευη με 340,75 ισοτιμια και κλεινουν τις τράπεζες για 1 εβδομάδα. Με κλειστές τις τράπεζες ζητουν ποιες ειναι οι εκρεμοτητες(ανοικτες συμβασεις-δανεια) των τραπεζων/επιχειρησεων με εξωτερικό. Τους επιτρεπουν να εξοφλήσουν με ευρώ εντος της εβδομάδας (ειναι χοντρικα 100δις "ανοικτος" ο ιδιωτικος τομεας) και μετα τραβανε μια μεγάλη υποτίμηση. Μετα την υποτίμηση και αφου υπάρχει μαξιλαρι 150δις ευρώ , κανουν και μια χρεοκοπια και το κράτος μεσω ΔΝΤ ερχεται σε διαπραγματευσεις με πιστωτές να βρεθει φορμουλα αποπληρωμης του 30-40% των 300δις δημοσιου χρέους. Ετσι ειναι οταν οι αλλοι σε δανειζουν τοκογλυφικα σημαινει οτι ξερουν οτι υπαρχει ενδεχομενο να χασουν τα λεφτά τους. Αλλιώς γιατι μας δανειζουν 250-300 μοναδες βασεις πανω απο Γερμανία?
16/01 16:44  jgeorg
Ρομανοβ.

Αυτα κατα την γνωμη μου ειναι αστεία. Δηλαδη εγω εαν χρεωθω στην στην τράπεζα για να αγορασω Μερσεντες και πτωχεύσω να ζητάω τα ρέστα απο τον Λαιανόπουλο και να του λεω οτι είσαι συνυπεύθυνος.

Για το ελλειμα παραγωγικοτητας/εκσυγχρονισμου/ανταγωνιστικοτητας φταιμε μονο εμείς! Και φανταστήτε οτι είμαστε ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ με τους Γερμανους οικονομια , που να ειμασταν και ανταγωνιστικη!
16/01 16:51  romanov
jgeorg
Κάνεις λάθος, δεν είμαστε συμπληρωματική οικονομία αλλά ανταγωνιστική. Ποτέ δεν είναι κανείς συναίτερος με έναν πολύ πλουσιότερο, αλλά δούλος του. Αν αγόραζες όλα τα πράγματα από το Λαινόπουλο με δανεικά και όχι μόνο τη μερσεντές, θα πτώχευες σίγουρα, αφού θα σε έκανε ότι ήθελε.
16/01 16:57  jgeorg
Ρομανοβ ... η Ιταλια ειναι ανταγωνστικη οικονομια της Γερμανιας αφου παραγει ανταγωνστικα προιοντα.

Εμεις παραγουμε βιομηχανικα προιοντα? Η αυτοι πουλάνε ήλιο , θαλασσα και μεσόγειο.

Εαν ειχαμε το 10% της οργανωσης τους και της επιμελιας τους θα είμασταν Δανία του νοτου. Μεχρι τότε θα ειμαστε η Ζιμπαμπουε του Βορρά!
16/01 17:12  jgeorg
ΑΑΑ...και κάτι ακομη.

Διαβασα το κεφάλαιο γιατι τις κραυγες αγωνίας υπερ του ευρώ. Κατα την αποψη μου ... μπορουμε να κρατησουμε το σουπερ ευρώ στην τσέπη μας με δεδομένο οτι θα γινουμε ταχυτατα ανταγωνιστικοι.

Πως ...τα ειπα ήδη για το συνταξιοδοτικό. Οσον αφορα τα υπολοιπα πληρης ηλεκτρονικη διακυβερνηση οπου ο πολίτης θα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να ερχεται σε επαφη με ΔΥ. Ξεπουλημα οσο-οσο ανω του 50% των υπηρεσιων του κρατους ώστε οι Δ.Υ. να γίνουν λιγοτεροι απο τους μισους. (ξεκινοντας απο ΟΛΕΣ τις ΔΕΚΟ ΟΣΕ,ΕθΕΛ,ΕΥΔΑΠ,ΟΤΕ,ΔΕΗ,ΤΡΑΜ,ΜΕΤΡΟ,ΕΡΤ κτλ ... να μην μεινει τίποτε.) Μα θα μου πείτε πως θα πληρωνει ο μεροκαματιαρης 2ευρώ να πάει το εισητηριο να παει στην δουλειά του? Να επιδοτει το κράτος τους μεροκαματιαρηδες με την μισή αξια της μηνιαιας κάρτας. Ολοι οι αλλοι να πληρώνουν την πραγματικη αξια της μεταφοράς. Αυτό θα γινει βεβαια με διωξιμο ολων των κοπροσκυλων απο ιδιώτη επιχειρηματία που θα αναλαβει να καθαρησει την κοπρο του ΑΥΓΕΙΑ απο ολους αυτους τους οργανισμους.
16/01 17:19  quant
Τι εννοείς Γεωργίου με το "ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να ερχεται σε επαφη με ΔΥ"; Γίνε πιο συγκεκριμένος...
16/01 17:40  ασηετος
jgeorg
Στο δημοσιο με τη στενη η την ευρεια εννοια υπηρετουν στελεχη που επιλεχτηκαν απο το ΑΣΕΠ και που συμφωνα με αυτο ειναι οι 'αριστοι' ειναι τουλαχιστον αδικο εως ρατσιστικο να αποκαλουνται συλληβδην 'κοπρος του ΑΥΓΕΙΑ' .Εξ αλλου το να φορτωνεις χωρις κοπο τα δεινα της νεωτερης Ελλαδας σε μια επαγγελματικη ταξη πολιτων σε απομακρυνει απο το να προτεινεις εφικτες λυσεις και σε φερνει σε αντιπαραθεση.Κατα τη γνωμη μου η λεξη κλειδι ειναι η ΕΠΙΛΟΓΗ επειδη ομως χρειαζεται κοπο και γνωσεις ολοι την αποφευγουν και αναθεματιζουν εξαιρωντας εαυτον απο τους υπολογους για την κατασταση που αντιμετωπιζει σημερα η χωρα.
16/01 17:47  jgeorg
Κατα την αποψη μου ειδικα στις ΔΕΚΟ εχει μαζευτει η κόπρος του αυγεια. Οχι γιατι οι συγκεκριμενοι συμπολιτες μας ειναι "κατωτεροι/ανηθικοι/κοπριτες" αλλα γιατι το σύστημα εκεί σε αναγκάζει να φερεσαι ως ανηθικος & κοπριτης. Ενας επιχειρηματιας που θα ειχε κινητρο να κανει τις επιχειρησεις αυτες ανταγωνιστικές ... θα τις μεταμορφωνε σε 5-6 χρόνια.

Κουαντ.
Εφοριες/πολεοδομιες/Οτα ... κτλ δεν πρεπει ο Ελληνας πολιτης να ερχεται σε αμεση επαφη. ΟΛΑ να γινονται μεσα απο το απροσωπο ΙΝΤΕΡΝΕΤ/ταχυδρομιο βαση πρωτοκολου και συγκεκριμενων διαδικασιών/προθεσμιων.
16/01 17:51  jgeorg
ΑΣΗΕΤΟΣ ... ελπιζω να αντιληφθηκες οτι δεν θεωρω οτι οι "κακοι" μαζευτηκαν στο δημόσιο και οι καλοι ειναι απ'εξω. Απλα ... οτι δεν λειτουργει προσπαθουμε 1-2-3 χρονια να το διορθωσουμε. Οταν δεν διορθωνεται επι δεκαετίες... το στελνουμε στον ιδιωτικό τομέα και επιδοτουμε οποιους συμπολιτες εχουν ως ΒΑΣΙΚΗ αναγκη αυτες τις ακριβες πλεον υπηρεσίες και όχι να βαζουμε αλλα ευρω σε αυτες τις μηχανες καταστροφης χρήματος.
16/01 17:54  jgeorg

Σου εδωσα το παραδειγμα της ΕΘΕΛ/ΟΣΕ ... που ειναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΩς ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ στο να καταστρεφουν κρατικό χρήμα. Γιατι να μην γινουν ιδιωτικά και όποιος τα έχει αναγκη για καθημερινή χρηση και εχει μικρο/μικρομεσαιο εκαθαριστικο να επιδοτηται να αγοραζει τις μηνιαιες κάρτες. Με αλλα λογια ...οχι λεφτα σε κοπροσκυλα...λεφτα στους φτωχους πολίτες.
16/01 18:00  epidoxos
γεωργιου παντα σε παρακολουθω με ενδιαφερον..
Αν και ο συλλογισμος σου δεν ειναι λαθος παρολα αυτα δε πολυπιστευω στο σεναριο επιστροφης στη δραχμη διοτι απλα οι Γερμανοι δεν ειναι διατεθημενοι να αντεξουν το πυροβολισμο των Αγγλοσαξωνων που θα ξαναψουν μολις δουν μια χωρα να βγαινει και τουλαχιστο 2-3 ακομα να την ακολουθουν απο το πολεμο που θα ξεσπασει στις διεθνεις αγορες...απλα αυτο που θα κανουν ειναι να σε οδηγησουν υποχρεωτικα σε μοντελο Ιρλανδιας (για την ακριβεια πολυ πιο αυστηρο) και πειθηνια να ακολουθησεις..

Τωρα αν επιστρεφαμε στη δραχμη...
Ναι θεωρητικα θα μπορουσε να δωσει ωθηση στη παραγωγη και την αναπτυξη...ΑΛΛΑ απο μονη της χωρις αλλαγη της κουλτουρας της δημοσιας διοικησης θα οδηγουσε σε χειροτερα δεινα...μιας και το φθηνο νομισμα και η ανεξαρτησια δημοσιονομικης πολιτικης δεν αρκουν απο μονες τους οταν οι κεφαλες του κρατους θα συνεχισουν να ειναι διεφθαρμενες...
Πιστευω οτι σεναριο επιστροφης στη δραχμη θα ισοδυναμει με κοινωνικη καταστροφη καθως σου διαφευγουν οι κοινωνικες επιπτωσεις της υποθεσης που θα κανουν τις εξεγερσεις του προηγουμενου Δεκεμβργ να μοιαζουν με παιδικο παρτυ...Μια τετοια χωρα καταδικασμενη σε συνθηκες φτωχειας, κομμενο εξωτερικο δανεισμο, μια Τουρκια που αναπτυσεται πια ραγδαια και τεραστιο αριθμο παρανομων μεταναστων απλα δε θα εχει λογο να υφισταται και καταλαβαινεις τι εννοω..
Πρεπει να πιαστουμε με νυχια και με δοντια απο το ευρω εστω και αν ευνοει τη Γερμανια, να προχωρησουμε σε αμεση μειωση των ρετιρε των μισθων στο δημοσιο, παγωμα των μεσαιων μισθων, κοψιμο με μαχαιρι της σπαταλης και αναδιοργανωση με ΜΕΘΟΔΙΚΟΤΗΤΑ της παραγωγικης μας βασης εκει ΜΟΝΟ που μπορουμε να ειμαστε ανταγωνιστικοι...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αλλος δρομος και αναγκαστικα θα τον παρουμε..οχι εφετος γιατι το παιντι ακομη φοβαται αλλα στα επομενα 2 χρονια αλλιως το ΑΠΟΛΥΤΟ χαος..μη πονταρεις σε αναπτυξη αν επιστρεψουμε στη δραχμη αλλα σε φαινομενα Ζιμπαμπουε...θα τρωει ο ενας τον αλλο..ο Ελληνας καλομαθε για να αρχισει ξαφνικα να πειναει με 30% πληθωρ
16/01 18:02  epidoxos
ισμο..επιστροφη στη δραχμη=καταρευση...απλα ο Γιωργης θα φανει προφητικος οταν καποτε ειπε..οτι θα μπορουσαμε να μειωσουμε 50% τους μισθους...θα γινει απλα γιατι οπως παμε..απο το 2011 θα μας κυβερνανε οι τεχνοκρατες των Βρυξελλων απολυτα ειτε φωναζει η Παπαρηγα και ο Πα-πουτσακος ειτε οχι...Δε λεω οτι ειναι καλο αλλα ειναι καλλυτερο οσο τα παιδια στη κυβερνηση δε καταλαβαινουν οτι πρεπει να βαλουν το μαχαιρι στο κοκαλο αλλιως πισω στη δραχμη και τα συνορα μεχρι τη...Λαμια αν ειναστε τυχεροι...ποτε μην αποσυνδεετε τις οικονομικες εξελιξεις με τα εθνικα ζητηματα και τις κοινωνικες γομωσεις διοτι αλλιως συμπερασμα δε βγαινει...
16/01 18:17  epidoxos
Ειναι παντως ενδιαφερον να επισημανει κανεις οτι η ιδια η οικονομια ερχεται πολλες φορες να ισορροπει και να λυνει προβληματα εκει που δε το περιμενει κανεις..πχ δες τη ραγδαια πτωση των εισαγωγων πχ...αυτος που δανειζονταν να καταναλωσει δε το κανει πια..αυτος που μπορει δισταζει λογω ψυχολογιας..καποιος μπορει να πει...να μα πτωση εισαγωγων=πτωση στους φορους που εισπρατει το κρατος απο εκτελωνισμους=πτωση στο τζιρο των εισαγωγικων επιχειρησεων=πτωση παλι στα εσοδα του κρατους...εγω παλι λεω οτι αν υπολογισεις το οφελος για χρημα που πηγαινε εξω για γερμανικα αυτοκινητα, ιταλικα παπουτσια και γιαπωνεζικα ρολογια μαλλον μιλαμε για οφελος παρα για ζημια..θα μου πεις παλι θα πεσουν τα εσοδα του κρατους..ε να βρει τροπο να τα αυξησει..οχι μονο με νεους φορους (που ηδη το κανει) αλλα με περιστολη της δικης του δαπανης..για μισθοδοσια, προμηθειες (απο αυτους που υποβαλλουν καλλυτερες προσφορες και οχι απο τους κολλητους του), δημοσια εργα (απο αυτον που υποβαλει καλλυτερα προσφορα και οχι απο αυτον που ειναι διαπλεκομενος), δαπανες για αμυνα (τι ακριβως, χρειαζομαι, ποιος το δινει σε καλλυτερη τιμη και ποιος δινει περισσοτερα αντισταθμιστικα οφελη για υποκατασκευαστικο εργο εντος) κτλ κτλ..θα μου πεις δε το κανουν...θα σου πω γιατι οχι οταν ξερουν οτι α. η κοτα που γεννουσε χρυσα αυγα ψοφησε και β. αν δε το κανουν απλα..η βομβα που μπηκε στο παρτερι της Βουλης την αλλη φορα θα μπει στο γραφειο τους...σε αλλες εποχες τα κελευσματα Παπουτση θα ειχαν απηχηση..τωρα φερνουν εμετο...τα δε ποσοστα του ΚΚΕ θα ειχαν περασει το 10%..δε θα επεφταν...αυτο κατι δειχνει για την αλλαγη της κοινωνικης αντιληψης εστω και αν δεν εχει γινει πληρως κατανοητο απο τους κυβερνωντες!
16/01 18:18  ασηετος
jgeorg
Δεν μπορω παρα να συμφωνησω πλεον μαζι σου, μπαινοντας στη διαδικασια επιλογης υπηρεσιων και υπαλληλων που πρεπει να παραμενουν στο κρατος ακομα και αν στοιχιζουν και αλλων που θα μπορουσαν να προσφερουν τα ιδια με λιγοτερους πορους και υπαλληλους.Αυτη η επιλογη ομως ειναι μια αναγκαια εργασια απο τα φωτισμενα μυαλα που προανεφερα και που πρεπει να αναχθει σε θεσμο μεσα απο τη βουλη δινοντας ετσι ενασμα για την πραγματικη αναδιαρθρωση και οχι την απο ολους τους πολιτικους προεκλογικα υποσχομενη και ουδεποτε υλοποιουμενη.Προσπαθειες περικοπων ποσοστιαιων σε ανθρωπινο δυναμικο και πορους εξασφαλιζουν μονο την επιδεινωση της ποιοτητας των παρεχομενων υπηρεσιων προς τους πολιτες και συνδικαλιστικες αντιδρασεις για οικοδομηση νεων συνδικαλιστικων ισορροπιων.
16/01 18:26  jgeorg
Επίδοξος ... φυσικα και εχεις δικηο απο την οπτικης σου ...γιατι εαν δεν ειχες δικηο θα είχαμε ήδη ΔΡΧ.

ΑΣΗΕΤΟΣ... σε μια ολο και ανταγωνιστικοτερη παγκοσμια οικονομια θελει να είσαι "σοφος" και να βλέπεις μακρυα και ψυχρά. Που εχω πλεονεκτημα? ... το "ντοπαρω" ... που εχω προβλημα ..ή το διορθωνω ή το "ξαποστελνω". Αφου λοιπον λειτουργεις σωστα και παραγεις πλουτο ... μετά κανε με τον πλουτο που "περισσευει" τον γαλαντομο και βοηθησε τους ασθενεστερους αφου θελεις να εισαι καλος χριστιανός ή αλλιως κοινωνικα ευαισθητος.
16/01 22:25  τσατσαρα
Που θα βρει τόσες πολλές δραχμές?????
Επίσης να λάβεις υπό οψιν σου ότι κάνείς άνω των 45 χρ
δεν θα θεμελειώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα όταν γίνει 65 χρ(βλέπε 4ωρα, ανεργία μακροχρόνια κτλ).Ας κάνουν λοιπόν υπομονή 15-20 χρ και δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν τα ταμεία συντάξεις.
16/01 22:31  jgeorg
Τσατσαρα
α) δραχμες κοβουμε οσες γουσταρουμε ... μελανακι , χαρτακι και βαμβακι να προμηθευομαστε και μια καλή πρέσσα , γερμανικη κατα προτιμηση.
β) Με ειδες πουθενα να μιλαω για ένσημα? Μιλαω για 65ετη γιατι με τα σημερινα δεδομενα ειναι ενα οριο λογικο.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
15 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις